top of page

סיכום המשלחת העסקית לבייג'ינג

בחודש ספטמבר יצאו 14 סטודנטים מטעם התוכנית המשותפת של מנהל עסקים ומזרח אסיה באוניברסיטה העברית למשלחת בת שבועיים בסין בתמיכתם ועזרתם של מכון קונפוציוס, בית הספר למנהל עסקים, מרכז פריברג של החוג ללימודי אסיה ואוניברסיטת פקינג. המשלחת שילבה הן תכנים חינוכיים בהקשרי שפה ותרבות סינים והן תכנים רלוונטים מעולם העסקים הסיני והגלובלי.

בחלק הלימודי של המשלחת למדו הסטודנטים סינית באוניברסיטת פקינג, ונחשפו לפיסות שונות בפאזל התרבות הסיני - טאיצ'י, קליגרפיה, ריקודי עם, טקס תה ועוד. הסטודנטים סיירו גם באתרים היסטוריים ברחבי בייג'ינג וחיברו בין ההיסטוריה הנלמדת בכיתות הלימוד למקומות והאירועים עליהם מסופר. כך הפנימו והעמיקו את הידע שלהם על מה שעיצב ומעצב את החברה הסינית כיום ומשפיע משמעותית על התנהגותם היום בעולם העסקים בפרט ובשאר התחומים גם כן.

בחלק העסקי של המשלחת ביקרו המשתתפים בכמות לא מבוטלת של חברות גדולות ומשפיעות בשוק הסיני כמו JD, חברת הקניות באינטרנט מהגדולות בסין ו-Ofo אשר חולשת על אחוז עצום מתעשיית האופניים הניתנים להשכרה המודרנית, כמו גם בחברות יותר נישתיות שנתנו להם הצצה לתחומים אליהם לא נחשפו בעבר כמו Paradigm אשר עוסקת בפיתוח פתרונות תוכנה למציאת נפט ברחבי העולם או חברת הנדל"ן Vanke אשר מעבר להיותה ענקית נדל"ן בסין עוסקת גם בהקמת אינקובטרים לסטארטאפים בינלאומיים. הביקורים אפשרו לסטודנטים להיחשף לתרבות העסקית הסינית ולעולמות רבים בתוך המשק האסייתי וכך גם לראות את התחומים השונים בהם יוכלו לעסוק בעתיד.

אך לא הכל היה רק עבודה - במהלך המשלחת הסטודנטים טיילו בבייג'ינג, עשו לא מעט קניות בשווקים והחנויות בעיר הגדולה, השתלבו באורח החיים הסטודנטיאלי באוניברסיטת פקינג ונהנו לא מעט! תיעוד ותמונות של הרגעים הטובים, המעניינים, המהנים והקשים ניתן לראות באלבום התמונות של המשלחת אשר הכינה שירה צור. היא הכינה גם סרטון סיכום למשלחת.

תודה לשחף שב ארצה על ארגון המשלחת, לפרופסור גור מושיוב על ליווי המשלחת, למאי אלגרבלי, גיל פוש ואביב הרקוב על ניהול הצוותים, לשירה צור על תיעוד המשלחת, לעידו דויטש על הבלוג ועמוד הפייסבוק שהעלה עדכונים על המשלחת, לאריאלה פישר וטל בושרי שעשו מחקר על החברות בהן ביקרנו ועל אתרי התרבות בהם סיירנו בהתאמה ולכל המשתתפים הנוספים אשר הפכו את חוויה זו למה שהיא.


bottom of page