top of page

המשלחת העסקית לבייג'ינג - ביקור בחברת Paradigm

את יום שישי בבוקר פתחנו בביקור בחברת פראדיים גיאופיזיקל, חברה העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרי תוכנה המאפשרים ניתוח של מידע סייסמי המשמש את תעשיית האנרגיה הבינלאומית. התוכנה מאפשרת בניה של מודל תלת מימדי, תת קרקעי , לצורך קידוח בארות נפט מדויק והערכת הפוטנציאל למציאת נפט באיזור נתון. למרות שרוב חברי המשלחת לא הגיעו עם רקע בתחום זה, הביקור היה מעשיר מאוד ומעניין. החברה קיבלה אותנו בחביבות רבה והסבירה לנו על הפעילות באופן כללי ועל הפעילות הספציפית של החברה בסין. קיבלנו סקירה כללית על הטכנולוגיה, על התהליך מול הלקוח ועל הבעיות והקשיים העומדים מולם.

אנו כסטודנטים של מנהל עסקים ולימודי אסיה התעניינו יותר בקשיים שהם מתמודדים איתם אל מול הלקוחות הסינים. מכיוון שפרדיים פועלת שנים רבות כבר בסין והיא מושרשת עמוק בתעשייה, היה מעניין לראות כיצד הם פועלים ואיך הם מתמודדים עם קשיים שונים. התעניינו בפעילות החברה כיום ועל הטכנולוגיה המצליחה שלה למציאת נפט וגז טבעי ושמחנו לשמוע שהחברה גם חושבת על עתידה ועל אופציות חדשות להתפתחות. פרדיים שבמקור היא חברה ישראלית נמכרה לחברה אמריקאית, לכן כאשר שאלנו שאלות על הבדלי התרבויות השונות בין ישראל-ארצות הברית וסין יכלנו לקבל תשובות על סמך ניסיון יומיומי של העובדים, שמחנו לשמוע מנקודת מבט של העובדים בסין על אותם ההבדלים ואף שמחנו לשמוע גם המון מחמאות על הישראלים.

לדעתי, היה מרענן ומאוד מעניין לשמוע על תחום שונה לגמרי, כמו של חברת פרדיים, שכנראה לרובנו לא הייתה הזדמנות אחרת להיות במגע איתה ללא המשלחת, למדנו המון ובסוף המפגש הייתה שמחה והתרגשות של שתי הצדדים על המפגש הפורה והמעניין.


bottom of page